نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
6580
-
الف
+

«دایی طاها» سریال آوای باران را بیشتر بشناسیم

«حمید رضا پگاه» با سریال «با من بمان» به کارگردانی «حمید لبخنده» و «تفنگ سرپر» چهره شد.

«حمید رضا پگاه» یکی از هنرپیشه های پرآوازه ایران است که با ایفای نقش در سریال های به یاد ماندنی بسیار خوش درخشیده است.

مخاطبان کانال تلویزیونی آی فیلم2، «حمید رضا پگاه» را این روزها با کرکتر « دایی طاها » در سریال «آوای باران» و  «غیبیش» در سریال «تفنگ سرپر» می شناسند.

به گزارش آی فیلم2، «حمیدرضا پگاه» زاده 11 جدی 1350 خورشیدی در سرک دلگشای پیروزی تهران است. وی فرزند دوم خانواده می باشد و سه خواهر و یک برادر دارد، پدرش کارمند متقاعد دولت و مادرش خانه دار است.

حمیدرضا در دوران کودکی فلم کودکانه «سوپرمن» را بسیار خوش داشت. همچنین علاقه فراوانی به فوتبال دارد و در دوران طفولیت و نوجوانی عضو تیم های خردسالان راه آهن، نوجوانان پاس و پرسپولیس بود. او به حیث گول پیکر انتخاب شد اما چون راه خانه تا محل تمرین دور بود، آن را رها کرد.

همسرش نغمه نادری کارگردان تیاتر است. این زوج هنرمند صاحب یک فرزند به نام حنا هستند. او بسیار خانواده دوست است و وقت خود را به بطالت نمی گذراند، در اوقات فراغت به طور کامل در خدمت خانواده است. 

حمید رضا پگاه فارغ التحصیل لیسانس رشته بازیگری از دانشگاه آزاد اسلامی است. فعالیت وی بصورت تجربی و بدون آموزش اکادمیک بود، بعد از حضور در چند پروژه تلویزیونی و سینمایی یک دوره فن بیان نزد خانوم «فهیمه رستگار» و یک دوره بازیگری را هم زیر نظر «گلاب آدینه» گذراند.

صدای خوبش باعث شد چند باری پیشنهاد گردانندگی به او شود که بالاخره بعد از رد پیشنهادهای بسیار در یکی از قسمت های برنامه «هزار داستان» به حیث گرداننده مقابل دوربین رفت . زیادتر به دلیل کنجکاوی به سوی بازیگری آمد. اولین کار تلویزیونی اش حضور در مجموعه «ضلع ششم» در سال 1372 خورشیدی بود. 

پگاه در تلویزیون با سریال «با من بمان» به کارگردانی «حمید لبخنده» و «تفنگ سر پر» چهره شد و مردم او را شناختند. پیش از اینکه وارد عرصه بازیگری شود در شبکه دو ایران دستیار تهیه کننده بود و «مسعود فروتن» به او پیشنهاد بازی در مجموعه «ضلع ششم» را داد. در فلم «چند تار مو» به کارگردانی «ایرج کریمی» هم به صورت افتخاری بازی کرد.

 تا به حال در آثاری چون «شبی از شب ها»، «تا رهایی»، «یک روز قبل»، «تفنگ سر پر»، «شن های کف رودخانه»، «این زن حرف نمی زند»، «عاشق مترسک»، «پرونده هاوانا»، «برخورد خیلی نزدیک» و… ایفای نقش کرده است.

پگاه بیشتر ایفاگر کرکترهای مثبت بوده است. بسیار شخصیت آرامی دارد و خودش می گوید شاید به نوع تربیت من بستگی داشته است. تفاوتی برایش ندارد که در سینما فعالیت کند یا تلویزیون، مهم کرکتر و اینکه مردم بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند است، ولی دوست دارد کرکتر«جیمز باند» را بازی کند.

کسی از رفاقت با او احساس بدی نمی کند. سعی می کند آهسته و پیوسته قدم بردارد و حضورش در هر کاری ارزشمند باشد. 

حضور پگاه در سریال آخرین گناه ساخته «حسین سهیلی زاده» در سال 1385 خورشیدی برای وی ارمغان شهرت داشت، سریال «حیرانی» و «آوای باران» نیز محبوبیت وی را در بین مردم بیشتر کرد.

پگاه بازیگری را نوعی خلق کردن می داند. او می گوید بازیگری چند «ت» دارد: تعقل، تخیل، تفکر، تعهد و توانایی. شغل کارگردانی را دوست دارد و یکی از دلمشغولی هایش به حساب می آید.

این بازیگر جزو بازیگران خوش پوش سینمای ایران است که همیشه در زمینه بازیگری با طراح لباس تعامل دارد و با توجه به نوع کار، بخشی از لباس ها را خودش سر صحنه می آورد و بخش دیگرش خریداری می شود.

بازیگر مورد علاقه پگاه مرحوم «خسرو شکیبایی» است که افتخار هم بازی شدن در سریال تفنگ سرپر را با او داشته است.

هم اکنون سریال های تفنگ سرپر و آوای باران با ایفای نقش تاثیرگذار این بازیگر خوش نام ، از کانال تلویزیونی آی فیلم 2 در حال نشر می باشد.

ف ا/ ح ح

نظر شما
ارسال نظر